Powered By Blogger

onsdag 5 april 2017

Några livstecken

Isen har legat kvar på gräsmattan och i planteringar ända till för någon dag sedan. Och redan nu visar sig de som vill vara först. Annars så är allting senare här på min vindpinade tomt än på en som är mera i lä.
I uterummet var det i går  varmast hittills i år, +17 grader. Det kunde varit varmare om inte alla träden skymde. Men sedan mitt i sommaren om det mot förmodan blir en värmebölja, då är man tacksam för träden. Annars förvandlas nog rummet till ett växthus.

                                                                                  
                                                                                    
En tulpan som väntar på att bli uppäten av en katt ;)
Mina kattor älskar tulpaner...det gör även jag,
men jag äter dem inte.


För fyra år sedan sådde jag penséer, som kommer igen år efter år.
 De har kvicknat till nu och några små knoppar syns.

Krokus
                                                                                    
Rabarber


Jordgubbsplantorna ser mer levande ut i vår än i fjolvåras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar