Powered By Blogger

måndag 1 maj 2017

20 grader

I dag blev det värmerekord i uterummet,  20 grader utan  annan hjälp än solen. I går orkade det inte bli varmare än 10 grader  fastän jag hade på infravärmen.
Jag satt nog ute en stund i går men gick in när fingrarna började kännas stela. I dag blev det en längre stund, och jag behövde inte ha någon jacka på mig heller.
Tillverkade en hylla till radion och skruvade upp den. Inte mera märkvärdigt än spånskiva och konsoller.  Det har känts som radion tagit onödig golvyta eftersom jag haft ett litet bord åt den att stå på. Jag placerade den lite högre upp och  mot hörnet så att man inte krockar med den så lätt. Kanske lite onödigt stor radio, men nu råkar jag ha just en sådan som fungerar. Den får spela tills den inte vill mera.

                                                                             

                                                                                  
Det var lite annorlunda mot i går...
                                                                         

...när det såg ut så här.
                                         Två jämförelsebilder till

                                                                                   
30 april

1 maj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar