Powered By Blogger

torsdag 1 juni 2017

En annan växtzoon ?

Här där jag bor är ett riktigt kallt blåshål. Även den varmaste sommardag kan kännas kall i jämförelse med grannens. Jag har på allvar blivit säker på att jag inte tillhör växtzoon IV. Liknande växter som blommar för fullt på gårdarna här i närheten brukar vara knappt i knopp hos mig. T ex tulpaner blommar som bäst såg jag häromdagen vid granngårdarna , så här ser de ut hos mig.
Ett under om de stackarna orkar blomma i denna köld, inget lä alls. Kanske man borde bygga ett stort vindskydd.

                                                                                 
När det i vanliga fall är kallt här, då kan ni tänka er hur det är nu när det är extra kallt överallt.
Täckjacka, värmebyxor och vintermössa har inte varit för varmt att ha när jag varit ute på gården med dagbarnen. Däremot om vi går ner till affären går det mycket bra att klä sig mindre, temperaturen är något helt annat där samt att vinden inte är lika stark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar