Powered By Blogger

lördag 27 maj 2017

En regnig lördag

Jag brukar slopa mina inplanerade stadsresor om vädret är uselt, och det var det i dag. Regn, regn och åter regn, och kallt på det.  Men om man få skjuts så går det bättre. Min bror från västra grannlandet har varit här ett par dagar och återvände hem  i dag. Jag liftade med honom när han for till båten, och när jag steg av i Vasa visade klockan på 07.46. Det är en timme tidigare än jag brukar ställa mig mot bussen här hemma i byn. Och då tar den resan ytterligare ca 45 minuter.
De flesta affärer öppnar kl 10, men det finns de som öppnar kl 8. Jag fick börja med de då, men fick ändå gå och vanka vid H&M innan dörrarna öppnade kl 10.
Bra tid på mig fick jag att vandra runt och kolla, så bra att jag en timme innan bussen avgick hemåt satt och läste vid resecentret. Jag kände mig lite gammalmodig där jag satt och läste en bok, medan de andra resenärerna bredvid satt och knappade på sina telefoner.

Och i morgon tar jag en repris på stadsresan, då blir det födelsedags kalas.


                                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar