Powered By Blogger

torsdag 25 maj 2017

Ingen sommar i maj

Så fort det blir lite varmare i maj så börjar folk prata om sommar. När har det blivit sommar i maj? Har aldrig varit med om det förut, det är nog bara en föraning vad som ev komma skall. Alltså inte säkert ;)
När det blir varmare än +15, då ska man  slänga av sig kläderna enligt många.
Och som tack för det så blir man snorig i flera veckor.
Jag har väldigt svårt att klä av mig för tidigt, det känns inte bra. Vet inte vad det beror på men jag har mina aningar...
Man ska svettas in sommaren och frysa in vintern. Alltså det betyder väl att man ska svettas när  det är varmt i maj ända tills det är sommar på riktigt. Och sommar på riktigt för mig är när skolbarnen sjungit  "Den blomstertid nu kommer", även om det kan vara kallt då också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar