Powered By Blogger

torsdag 25 maj 2017

Vilken lycka!

På den öppna delen av terassen skulle det passa bra med något sorts möblemang, om man inte vill sitta inom glasväggarna.
Jag har inte riktigt kunnat "se" vad som skulle passa där. Men nu vet jag.
Alltså man får ju fundera vad som styr ihop saker och händelser så det ordnar sig utan att man gjort något själv,  det bara blir.
I dag var jag på en plats, pratade med en bekant som höll på att städa på vinden. Hen visade på alla de saker som skulle kasseras. Bl a två trädgårdsstolar modell äldre, men i bra skick förutom att färgen flagnat.
-Ååå va snygga utbrast jag!
-Vill du  ha dem kör jag gärna hem dem åt dig någon dag.
Om jag ville! Just i den sekunden visste jag att det var den modellen som passade på min terrass.
 Sandpapper och färg kommer att göra susen.
Lite i den här stilen är de. Gammal, hederlig och  robust sak. De har varit rödaktiga, men jag ska  måla dem vita.


                                                                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar