Powered By Blogger

onsdag 24 maj 2017

Inte ända fram

I fjol oljade jag inte terassen som jag annars gjort varje år. Har haft lite dåligt samvete för det. Så jag tänkte bättra mig i år. Efter att dagbarnen farit hem cyklade jag iväg och köpte olja.  Blev lite i valet och kvalet hur stor burk jag skulle köpa. 3 liters var för stor, och 1 liters kändes för liten. Men jag tog den mindre att börja med, får köpa mer om det inte räcker tänkte jag.
Och det är nog det jag får göra...köpa en 1 liters till.
Annars var det riktig bra väder att göra ett sånt jobb i kväll. Myggorna har inte riktigt kommit igång heller. Det brukar vara det som stör mest när jag gjort det här förut.

                                                                          

Om jag inte börjat med att olja in den nya delen hade det räckt fullt ut. Det betyder att jag fått olja den senare, men det hade å andra sidan inte sett så halvfärdigt ut på trappan nu. Och det måste det göra ända till lördag...hur ska jag stå ut ;)

                                                                        
Jag tycker inte alls om att den här gamla delen är så mörk. Men jag var dum en eller två gånger och oljade med en brun nyans. Nu vill jag bara ha naturfärgad. Kanske det skulle gå att slipa?

Nu ska det bli skönt att gå och sova, och få sova tills man vaknar i morgon.

Fredag 26.5
Jag behövde inte vänta till lördag innan jag fick olja klart. Dottern skulle till stan i går så jag bad henne köpa en burk. Så när allt spring var klart i går och dörren skulle låsas för natten så gjorde jag klart det sista. Får nog fara över trappstegen en gång till, där det varit mest slitage. Och nedersta trappsteget ser jag måste justeras lite. De är lösa så de ändrar alltid lite under vintern.
Sidorna på terassen ska oljas också, men det kan jag ta lite när det passar.

                                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar