Powered By Blogger

lördag 18 november 2017

En skön och lugn lördag

Vaknade kl 8 i morse, precis som jag inprogrammerad på. Men tyckte ändå att jag kunde sova en stund till. Katten Luna som sovit tätt intill hela natten sov fortfarande, så jag tänkte, kan hon så kan jag. Vaknade vid 9.30 och då tyckte jag nog det fick räcka. Inte kan man sova bort hela ungdomstiden.
Resten av dagen har gått åt till småplock i huset och stickning. Och framförallt att vila öron och nerver.
En promenad for jag på i samma veva när jag ändå skulle till affären.
Resten av dagen och kvällen myser jag med sticksömmen och skön musik. Sedan juni så kan man inte se TV i mitt hus, så man är hänvisad till datorn och radion.
Mitt vardagsrum är numera bara ett genomgångsrum när jag ska  till mitt sovrum. Lite tråkigt känns det nog.
Jag har några dvd filmer som jag inte har sett, så om jag absolut vill sitta i soffan och titta på TV:n så kan jag alltid se en sådan. Men jag har blivit så van att bara sitta i datorrummet numera.

                                                                               



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar