Powered By Blogger

onsdag 22 november 2017

Tung och lång dag

Jag gick och lade mig i går kväll vid 22-tiden och tyckte att det skulle bli så skönt att få sova, kände mig så härligt trött. Men väl i sängen så var jag inte alls härligt trött längre. Inte var jag pigg heller men att jag skulle somna inom  det närmaste förstod jag var omöjligt. Jag har för det mesta  bra med sömnen men ibland kommer det sådana kvällar och nätter när jag känner att jag "har problem".
Jag låg och vände och vred på mig. Kattorna kom en efter en och kurade ihop sig på sina favoritplatser, tvättade sig en stund och somnade. Det var bara jag som var vaken, ännu när klockan slog 00.30. Att ha en väggklocka som slår hel och halv är inte så bra just i det sammanhanget. Man blir stressad av att man inte hittat sömnen, och klockan bara går och går.
I något skede där somnade jag , men var vaken igen vid 3-tiden. Sov sedan igen ett tag men hörde när klockan slog 5. Då var det bara en timme kvar tills väckarklockan ringde.
I den stunden tänkte jag att jag dör i dag...av sömnbrist.
Men ännu lever jag, och har hunnit och orkat med mycket.  Förisbarn, dagbarn, personalmöte, handlat och sist en bankstädning. Kl 22 var jag hemma igen.
Nu sitter jag här och funderar hur det månne ska bli med sovandet i kväll/natt.

                                                                                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar