Powered By Blogger

söndag 26 november 2017

Sista söndagen i november

I dag tog jag sovmorgon till 9.30. I går däremot hade jag ingen för jag skulle med 9-bussen till stan.
Endast en passagerare i bussen när jag steg på, och även lite folk i rörelse i stan. Men de hade säkert handlat allt vad de behövde och mer därtill när det var Black Friday. Jag har då aldrig och kommer aldrig att få för mig att handla något som jag inte behöver även om det är billigt. Men däremot om det är  något jag länge behövt eller velat ha, men tyckt att det varit för dyrt. Då kan det hända att jag köper om det blir rabatt på varan, men det är inte säkert. Det kan vara så att jag gått och trånat så länge efter det där så när jag äntligen har chansen så har jag kommit underfund med att jag klarar mig lika bra utan. Billigt och bra.
Nu i efterhand har jag sett att många firmor haft Black Friday hela helgen...men då blir det ju Black Saturday och Black Sunday...
Spelar ingen roll till eller från för mig.

Däremot något som jag faktiskt behövde, köpte jag i går, nya ljusslingor. I tre av mina slingor har flera lampor varit sönder, och det är inte snyggt. Så nu till helgen kommer det att lysa fint och klart här i buskar och snår.

Och vart tar alla synålar vägen? Jag som syr både det ena och det andra för hand och maskin. Och plötsligt finns inte en enda synål kvar. Skulle nästan ana att några små fingrar tryckt in dem i nåldynan. Man vågar ju inte söka heller, inte roligt att få en synål intryckt i fingret.
Så det köpte jag också i går, och de ska nog förvaras någon annanstans härefter och inte i nåldynan.

Om två veckor är det namngivningsfest för yngsta barnbarnet. Så en gåva till honom handlade jag också.

Joo, och nu höll jag på att glömma det bästa, som jag inte tänkt köpa. Jag hade tänkt köpa ett par ordentliga vinter länkskor  eftersom jag promenerar så mycket. Broddar har jag så jag kan lägga på när väglaget det kräver. Men efter att vandrat många hyllmeter och kollat så hittade jag de här...

                                                                                   
Tidigare har jag tänkt att den här vintern ska jag köpa icebugs, men där tycker jag också att min plånbok inte tillåter det. De här var nedsatta med 30 % så det blev ett bra köp även om jag tänkt mig en annan typ av skor. Det är inte alltid man kan ha icebugs på, då kan man ta vanliga skorna med dubbar som går att ta av om det behövs. Nu kan jag använda mig av båda alternativen.
Det får gärna bli lite mera isigt nu,  så jag får testa skorna, de verkar i alla fall väldigt bekväma på foten.

Jag hann också träffa ettan som hastigast vid CM och trean var jag och sa hej åt vid hennes jobb.

Måste bara avsluta med en parentes (som kan bli lång) Jag tycker om färger både i hemmet och på kläder. Men i dag så ska allt vara så färglöst, neutralt och dystert som helst. Usch, det är så tråkigt. Jag beställde en ny jacka som var den rödaste röd och jag tycker den är så fin, jag blir glad när jag ser den. Visst har jag den obligatoriska färgen på jackor också, alltså svart. Men i går när jag for till stan valde jag att ta den fina röda. Satt och tänkte i bussen att det ska bli kul att se hur många röda jackor bland allt det tråkigt dystra jag ser. Ca 10 stycken fångade mina ögon under de fyra timmar jag tillbringade i stan.
Inte undra på att människorna blir deprimerade när man mot den mörka årstiden bara ser svart.
Jag har sagt det förr och säger det igen...mera färg åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar