Powered By Blogger

fredag 15 juni 2018

Ooops!

Redan har det gått tio dagar sedan jag skrev sist. Inte klokt vad tiden rusar när man har roligt. Och roligt kan man ha på olika sätt, vilken betydelse ordet har för just mig.. Jag har roligt när jag inte har några tider att passa och inga måsten. När jag kan gå ut på morgonen och titta mig omkring i trädgården och fundera var jag lägger ner händerna i dag. Och sedan rullar det bara på...mitt i alltihopa är klockan midnatt och jag tycker att konturerna i trädgården blir så "utsuddade".
Mat och kaffepaus tar jag förstås också, och så sätter jag mig en stund och läser. Har alltid en bok på gång på sommaren. Så skönt att sitta och läsa till fågelkvittret.

Det jag är lite lite besviken över är, att inte min  plan  gick i stöpet. Jag hade nämligen tänkt åka över till Umeå och överraska min mor som fyllde 85 år i går. Hade tänkt stanna där några dagar...men det är ju som det är och alltid kommer att vara. Det jag har tänkt och menat göra kommer alltid  i andra hand, det är inte så viktigt tydligen.
Ingen vits att vara bitter...man får väl bara försöka förlåta , ty de veta icke vad de göra.

                                                                                     
                                                                                         
                                                                                   
Dagliljorna är på gång nu. Inte så långt hunna som på bilden som är från 2015. Torkan har hållit tillbaka, även om man vattnar så är det inte detsamma som med ett riktigt regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar