Powered By Blogger

tisdag 5 juni 2018

Full mundering

I dag har jag klippt gräset iklädd tröja, jacka, mössa och handskar. Byxor och skor hade jag förstås också. Och jag hade inte alls för varmt. Myggen eller andra flygfän såg jag inte heller till i blåsten. Nog är det bedrövligt hur det orkar blåsa. Och kallt är det dessutom, klockan 6.30 i morse var det 6 grader och ännu tre timmar senare hade det bara orkat stiga en grad. 13 är det högsta jag sett på gradstocken i dag.
Sådana dagar som denna får jag vara glad och tacksam att jag har mitt uterum. Jag har suttit där ute och läst och haft hur bra som helst trots blåsten.

Jag tycker så synd om blommorna som ska piskas av vinden dag och natt, Man ser på dem att de inte mår bra. De som går att flytta har jag burit in i uterummet, men de som finns i blombänkarna får tyvärr pinas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar