Powered By Blogger

måndag 4 juni 2018

Den blåsiga dagen

Verkligt kraftig blåst har vi haft i dag. Jag skrev i något inlägg tidigare om att jag tyckte det var lite märkligt när det inte blåste något. Alla dagar var så vindstilla. Nå, i dag har vi fått för alla vindfria tillsammans. En kall vind har det varit också. Jag skulle faktiskt inte haft något emot att ha vantar när jag for på promenad. Tänk vilka tvära kast det kan vara vad gäller vädret. Säkert har vi många fina dagar att se fram emot ännu, inte var det väl färdigt med sommarvädret redan.  Men å andra sidan kan man aldrig vara riktigt säker.

En sak som slog mig i går när jag satt i uterummet och en geting cirklade runt utanför. För två år sedan hade vi en varm period i maj, inte så länge som i år men i alla fall. Då hade getingarna sommar och gjorde bort allt sitt jobb så när det blev sommar på riktigt hade de inget att göra. Det resulterade i frustrerade getingar som var ettriga och bara skulle på. Jag blev stungen fem gånger, det var mera än jag under alla år tidigare i mitt liv haft närkontakt med en geting.
Så nu är frågan den...blir det samma i år.

                                                                           
Ett av getingsticken var värre än de andra fyra.  Ännu två år
senare har jag en svag rodnad kvar. Den getingen måste
ha varit lite mer frustrerad än de andra.


                                                                                     
En annan sak jag funderat på...doftar vita syrener svagare
än lila. Eller är det något fel på mina, de verkar doftlös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar