Powered By Blogger

lördag 2 juni 2018

Lördag

I går var det alltså första semesterdagen. En härlig känsla att vakna upp och veta att man har ledigt och kan styra och ställa dagen och de kommande veckorna precis som  man vill.
Gårdagen gick åt till långpromenad, att städa både inne och i uterummet. Bytte till sommarmatta där, som doftar gott av såpa. Tog bort min mysfåtölj som jag haft där, tyckte att den tog bort lite av sommarstämningen. Jag är lite som barnen, vill inte ha någon förändring 😃

                                                                             
Plockade även bort alla leksaker ur sandlådan och trollade bort den. Vad jag trollade fram vet jag inte riktigt...något är det.

                                                                                                     
Snyggare blir det (förhoppningsvis) när växterna vuxit till sig lite och börjat slingra sig runt vattnet.

 I dag får jag nog ta itu med att plantera passionsblommorna i större krukor. De har väntat på det ett tag redan. Måste också cykla iväg och vattna lite här och där. Vattnade ordentligt åt mig själv i går kväll så det behövs inte i dag. Alltså var är regnet? I går såg det lovande ut och kom faktiskt några droppar, men det kändes mera som ett hån.                                                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar