Powered By Blogger

söndag 29 juli 2018

Hallåååå!!

Jag är nog här fastän jag inte gett mig tillkänna på en månad. Njuter av det underbara semestervädret, och får göra så ännu i två veckor. Man borde inte säga, inte ens tänka tanken...men lite svalare väder önskas och REGN. Förra lördagen fick vi  46 mm regn, men det skulle behövas mycket mera. Jag hörde någonstans att det borde falla 100 mm om det ska göra någon nytta i denna torka..
När jag inte njuter så pysslar jag med lite ett och annat. Njuter gör jag faktiskt då också, när man får göra  det man tycker om känns det bra. Ett och annat är trädgården, målar (inte tavlor) läser och handarbetar. De senaste två veckorna har jag varit mycket vid mammas sommarhus när hon varit där. Hon har nu åkt tillbaka hem till Umeå.

Dåligt med motionerandet har det blivit när jag varit ledig. Men jag tror vardagsmotionen är tillräcklig i den här värmen. Gräsklippningen har ju varit en plåga, som man somliga gånger  fått ta i etapper och vila och dricka emellan. Cyklar gör jag mellan punkt A och B.

Nu får jag nog gå ut och sätta mig i skuggan och läsa, det blir svettigt att sitta här inne vid datorn och skriva 😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar