Powered By Blogger

onsdag 8 augusti 2018

Spontanbesök - de bästa?

I morse när jag steg upp drog jag bara på mig kläderna (jag kammade mig inte ens) och tänkte göra en hel massa nytta innan jag ens brydde mig om någon morgontoalett. Tänkte jag får fräscha upp mig när jag jobbat färdigt, liksom ingen mening innan dess.
Direkt efter frukosten tvättade jag glasen på utsidan i uterummet och köks och vardagsrumsfönstren på utsidan. Efter det så målade jag "min dagliga dos" brädor i kökstaket. Vid det laget är jag hungrig och gör en broccoli och bacon gratäng. Avnjuter min lunch och eftermiddagskaffet på samma gång eftersom klockan hunnit bli eftermiddag. Samtidigt funderar jag  vilka nyttigheter jag ska ta mig an härnäst.
Behövde inte fundera så länge innan jag visste. I våras när jag oljade in terassen blev det olja över. Jag tänkte att jag kan lika bra olja in terassen en gång till istället för att låta den bli förstörd och inte går att använda nästa år när det är dags för oljandet igen. Så jag skred till verket och oljade in allt utom trappan och ingången mot dörren som jag skulle olja in det sista jag gjorde innan läggdags.

Efter mitt uppfräschande tänkte jag  ta mig an det tredagars diskberget. Egentligen blir inte berget så högt i 1-persons hushåll  😉  också plocka bort alla prylar  som ligger överallt och som blivit över när jag möblerat om. Duschen, tandborsten och hårborsten tänkte jag mig vid det här laget, men tänkte kolla upp en sak på datorn först. Och bäst som jag sitter där...ringer det på dörren...och jag hoppas att det är en dröm. Alltså i detta kaos, röra och okammad  får jag nästan panik. Vill bara låtsas att jag inte är  hemma, men dörren är öppen så mitt besök stiger in.

Allt slutade hur bra som helst, vi fick en trevlig pratstund. Det var många år i våra liv som skulle gås igenom. Jag hade inget att bjuda på, men mineralvatten drack vi när vi blev torra i munnen av allt prat. Jag passade på att kamma mig när jag hämtade mineralvatten till uterummet, och då var klockan ca 18.30 😉

Välkommen igen kära du! 😃

Nu är det resterande på terassen oljat. Disken är diskad. Jag är duschad. Tänderna och håret borstade. Vad ska jag göra i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar