Powered By Blogger

tisdag 16 oktober 2018

Önskeregnet kom

I går när jag höll på med att rensa ur takrännorna tänkte jag att det skulle vara perfekt med ett regn som tog bort det sista. Men enligt de väderrapporter som jag sett utlovades inget regn här.
Jag blev verkligen glatt överraskad på kvällen när det började regna. I morse måste jag ju bara klättra upp för stegen och kolla hur rännorna såg ut, och regnet hade faktiskt gjort ett bra jobb.
Nu skulle det få regna igen då när resten av rännorna är rengjorda.
Mitt hus är 22 m långt så jag var tvungen att dela upp det och ta resten i dag, man är inte 20 längre även om man ibland tror det. Om man ska vara petnoga så är det 22 m på baksidan och 22 + 3,5 på framsidan. Uterummet har en egen ränna.
Nu är det gjort och det känns bra.

Jag är nöjd med mina två semesterdagar hittills, förutom rännorna har jag tvättat fönstren på utsidan på baksidan av huset. Och dessutom räfsat och transporterat bort tio skottkärror löv, och mera väntar på  att transporteras. Jag har också hunnit med långpromenader  på förmiddagarna, samt att njuta i uterummet med en kopp kaffe.

Vad mer kan man begära? Några dagar kvar nu som ligger öppna. Vem vet vad jag hittar på och  tar mig till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar