Powered By Blogger

torsdag 18 oktober 2018

Torsdag

Nu kan jag konstatera att man inte ser att jobba mera ute när klockan är 19. På ett sätt känns det skönt att man har orsak att ge sig, och gå in. Jag har klippt ner vissnade växter i dag. Egentligen ska man väl inte göra det förrän till våren, men om det dröjer innan snön kommer eller om det inte kommer någon alls så är det så otroligt fult med en massa bruna pinnar i blombänkarna. Växterna mår bättre om de inte klipps ner, sägs det. Jag vet inte, tycker inte mina ser ut att må så dåligt. Och om de mår dåligt så är det nog av andra orsaker.
Inga löv har jag krattat i dag, tyckte jag behövde en paus. Vid det här laget har jag fått ihop 15 packade skottkärror med löv, och det finns mera. De löv som ligger här uppe kring huset tror jag att gräsklipparen får ta itu med, men de nere i slänten är jag nog tvungen att räfsa bort.
I går bar jag in pelargoniorna från uterummet  i garaget. Det kändes inte riktigt okej för de blommar så fint ännu, men tror nog att de behöver komma till vintervilan för att ev orka nästa säsong.
Visst har jag kul på min semester?
Alltså på riktigt tycker jag det. Jag  trivs bäst hemma och att få dona på i min egen takt och göra det jag känner för stunden eller så låter jag bli. Tror nästan att tjuren Ferdinand och jag är släkt, även om jag inte har någon korkek. Jag har andra träd i stället.

Här en bild från oktober 2015, ingen brist på löv då heller ;)
                                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar