Powered By Blogger

tisdag 20 november 2018

Varför ligga vaken när man ska sova?

Jag behöver mina åtta timmars sömn för att fungera som människa. För att få dem måste jag vara i säng före kl 22. Det var jag i går kväll men ännu kl 23.30 låg jag vaken och funderade på allt möjligt som jag egentligen borde strunta i. Kan inte säga att jag har sömnproblem, men ibland blir det bara så här. Oftast somnar jag innan jag har båda fötterna i sängen.
I något skede där somnade jag i alla fall men vaknade med jämna mellanrum. Orsaken tror jag var att jag hade flunsakänningar med irritation i halsen. Kraxade och hade mig.
Vaknade just när klockan slog ett halvslag, låg då och funderade och kände efter vad klockan kunde tänkas vara. Som min kropp kändes borde den vara 4.30.
Jodå...efter en halvtimmes väntande slog klockan 5 slag. En timme kvar att sova...skynda, skynda.
Och jag hann faktiskt somna om och drömma el låååång dröm. Men hade nog lust att slänga väckarklockan i väggen när den  ljöd sina irriterande piip piip piip,  då sov jag som en liten gris.
Så när jag steg upp tänkte jag att bara kvällen kommer ska jag  lägga mig tidigt och ta igen den förlorade sömnen. Och nu börjar det närma sig...
Som vanligt stannar influensan med känningar, men i natt krigades det rejält.

                                                                                         
20 november i fjol gjorde jag en snölykta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar