Powered By Blogger

onsdag 28 november 2018

Varligt julpyntande

Inte klokt vad tiden rusar, 1:a advent på söndag. Även om man inte riktigt hänger med i svängarna så märker man på sociala medier att det är "något på gång". Det är julpynt av alla de slag. Som vanligt tar jag det lite försiktigt och inte rusar från noll till hundra. Förra veckan satte jag upp en ljusslinga ovanför garagedörren (bara för att det är så mörkt där). I dag har jag bakat pepparkakor med dagbarnen och tillverkat en dörrkrans. Blev inte nöjd med den, men den får duga.
I morgon tänkte jag tvätta köksfönstren när dagbarnen sover middagsvilan, så kan jag stryka och hänga upp julgardinerna när jag varit på mitt kvällsjobb, trappstädningen.
Tujan som brukar få agera julgran ska få sin färgade ljusslinga i morgon när vi är ute på förmiddagen, men tänder den gör jag först på fredag kväll.
Ljusstakarna och ev stjärnor jag in från förrådet kanske på fredag förmiddag, de tänds också på fredag kväll.
Sedan vet jag inte om jag gör så mycket mera. Julmattan som jag brukar ha i köket ska också få komma in i något skede när jag känner att det är läge.
Jag är ingen tomtevän direkt, så det blir sparsamt med sådana. Några får komma fram som har en viss betydelse för mig.
Om vardagsrummet ska få några gardiner i vinter det återstår att se. Tycker att det gått så bra utan hittills, och jag har trivts med det. Och  när jag ställer fram de blåa stjärnorna där så fyller de upp fönstren bra.


                                                                                 
28.11. 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar