Powered By Blogger

torsdag 2 januari 2020

God fortsättning!

Så har vi ett nytt år med nya möjligheter. Och som alltid så känns det som en nystart, nästan som att starta från noll. Jag har inte gett några nyårslöften - löften är till för att brytas. Däremot har jag satt upp några mål som jag ska försöka nå. De målen håller jag för mig själv tills vidare.

Årets väder hittills har väl inte varit någon höjdare precis, men det hinns med en förbättring på de 364 dagarna som återstår. Det kunde gärna få vara lite snö på marken nu och inte sedan i april och maj när man väntar på vår. Inte så mycket att göra tyvärr men önska kan man.

I mitt hus är julen kvar. Har sett så många på sociala medier som plockat bort julen redan. Jag fattar inte varför det ska stressas hela tiden, fort fram och fort bort. Nej, njut och ta tillvara den här tiden.
Det gör jag.

Jul i vardagsrummet som ännu får vara kvar ett tag.

Jag är ledig från jobbet ännu, börjar tillbaka den 7:e. Det har varit en skön och behövlig julledighet.
En liten annorlunda jul firade jag i år. Åkte över till mamma i Umeå och firade med henne. Det är 22 år sedan vi senast firade jul tillsammans, så det var nog dags nu.



Ett julfönster hos mamma.

Den nyaste bron över Umeälven. Lundabron är en hängbro
menad  för gång och cykel. 158 milj kronor blev slutpriset.
Det var snö i Umeå. Här i Röbäck.
Lite annorlunda belysning i trapphuset. Dricksglas med solcellslampor.
Vi gick strandpromenaden både på stadssidan och Tegssidan, en promenadpå 6,48 km.
Över Lundabron från Tegssidan (el Böle egentligen) och kyrkbron från stadssidan.
Det här är fotat under Tegsbron. Den fulaste av byggnader.
 Efter många mörka dagar ville solen visa sig.


                                                                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar