Powered By Blogger

måndag 25 juni 2012

Måste få hjälp

Köpte nytt däck/ring till min cykel för en månad sedan. Det var bakhjulet som behövde förnyas.
Hade nog tänkt göra det själv, har bytt förr, men då har det gällt framhjul. Där behöver man inte bry sig om växlar och kedjor.
För det första så hade den första skruven jag försökte mig på helt rostat fast, det tog säkert två veckor innan jag fick bänt loss den. Sedan var det stopp...och har så varit sedan dess.
I dag var jag till ortens cykelhandlare och frågade om han ville hjälpa mig. Och det skulle han göra.
Så i morgon traskar jag iväg dit och får bytt däck på min gamla kära blåa morsdagscykel, anno 1985, som bara rullar och rullar. har en morsdagscykel från -07 också (en röd mommocykel), men om jag kan välja så tar jag den blåa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar