Powered By Blogger

onsdag 8 juni 2016

Tredje dagen

Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder. Man klär sig mera om det är kallt och regnkläder om det regnar, men om det blåser så man knappt hålls på vägen i de starkaste vindbyarna, hur klär man sig då? Tegelstenar under skorna, eller? Det finns nog inget som jag hatar när det kommer till väder som just blåst.
Först hade jag inte alls tänkt ta den där promenaden som jag lovat att ta varje dag, just p g a det blåser så hiskeligt i dag. Men jag ändrade mig och for i alla fall, och tänkte att vinden får bestämma vilken sträcka jag går. Det gick inte alls att vinden bestämde, för det blåste ju från alla håll.
Mössa och vantar hade varit skönt att ha, men "ingen annan hade det" så...
Inget direkt strandväder i dag, även om solen lyser.


                                                                               
Bilderna som jag fotar när jag är på promenad är ofta med telefonen, därför är de lite oskarpa.

Det får bli en enkel lunch i dag med potatis och sill. Inte ska man ta ut sig och koka några invecklade rätter när man har semester inte.
Sedan på eftermiddagen blir det att gå över till barnbarnen igen några timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar