Powered By Blogger

torsdag 4 maj 2017

En grön fundering

Jag vet inte riktigt hur mina tankar plötsligt gick till min gamla Crescent cykel som jag hade på -70 talet. I alla fall så fanns den där på min näthinna när jag åt min morgongröt.
Originalfärgen var grå och lila, men tidens tand hade förvandlat en del områden till något annat.
Jag hade fått för mig att den skulle målas...mörkgrön. Min sambo plockade isär hela cykeln och målade del för del. I huset där vi bodde agerade vi gårdskarl, så vi hade tillgång till källarutrymmen att hålla till i med diverse projekt.
Cyklade på den ännu efter flytten hit till Finland. Jag vet inte vilket öde den fick sedan, men förmodligen blev det soptippen.
Så där kan tankarna irra iväg. Letade om den ev skulle finnas på något gammalt foto, men icke.
Däremot blev jag helt säker på att jag hade en väldigt "grön" period på -70 talet, av  bilderna att döma :)
Grönt är skönt!

                                                                                 
Här var det färgglatt kan man säga. Färgglada -70 talet.
                                                

                                                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar