Powered By Blogger

lördag 6 maj 2017

Fy eff a enn vilken kyla

Man ville ju tro att värmen äntligen hade kommit när det var så varmt och fint i går. Men icke, i dag var det nog rekord i isiga vindar. Jag tänkte fortsätta med räfsandet i dag men skräpet virvlade runt i den hårda vinden så jag gav upp. Får hoppas på bättre tider.
Nu i skrivande stund kl 22 är det vindstilla, så det är alltså nu man borde vara ute och räfsa. Men det känns inte så där jätte lockande.
Det enda positiva är att när solen börjat lysa på uterummet så blir det ganska varmt där. En riktig njutning att sitta där inne och titta på fjolårslöven som virvlar och som man egentligen borde ha räfsat bort vid det här laget. Vi hade hamburger lunch där i dag.
På kvällssidan klädde jag på mig ordentligt och gick ut på långpromenad. Otroligt att man ska behöva frysa i händerna i maj fastän man har handskar på sig. I resten av kroppen  frös jag inte. Jag hade både långkalsonger och en ullig tröja innanför byxor och jacka, och en varm mössa förstås.

                                                                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar