Powered By Blogger

onsdag 3 maj 2017

Kattmys och kompostjord

Kattorna var  först alldeles livrädd för uterummet, de vägrade komma in dit. Sakta men säkert har de börjat förstå hur det fungerar det här när man kan se igenom "väggarna".
I går satt jag en bra stund där med min stickning. Temperaturen steg till 22 grader på eftermiddagen så det var riktigt njutbart för en gångs skull.
Först kom Rosa insmygande. Hon var lite fundersam och kände säkert doften av kaninen Anna som var på besök i fredags. Men efter att ha vandrat runt ett tag hoppade hon upp i soffan och somnade. En liten stund senare kom Travis hem och när han såg Rosa blev han nyfiken och kom insmygande lite försiktigt. Han verkade också reagera på kanindoft men gjorde sällskap med Rosa där på soffan.
De sov vidare ett bra tag efter att jag gått in.

                                                                                 
I dag har jag varit och grävt lite i min kompost. Jag känner mig alltid lika lycksalig när det blivit fin jord av allt det jag komposterat. Det blev 10 l fin jord som rabatten med liljor fick. Och mycket mera kommer det att produceras. Mina blommor och växter kommer att tacka mig (får vi hoppas)

                                                                                   
Det här var en gång bl a...kaffesump, potatisskal, bananskal,
äppelskal, äggskal. hushållspapper, kattströ...och lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar